Powered By Blogger

sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Äidin päivä



Ihanaa äitienpäivää kaikille!!! Niin äideille kuin tyttärillekin, isoäideille ja kaikille perheenjäsenille koiria ja kissojakaan unohtamatta...


Vähän olin jo etukäteen bongaillut näitä mainioita mainoksia...


Hyvin nukutti aamulla, mutta kyllähän hajuaisti ja kuuloaisti toimivat: haistoin pekonin ja kuulin kahvinkeittimen. Siitä huolimatta oli ihana yllätys, kun Esikoinen, Kuopus ja Ukko tulivat sänkyyn laulamaan. Kiitos rakkaat!

Pöytä oli katettu valmiiksi:


Kuopus oli taitellut servetitkin:



Minua on helppo ilahduttaa: täydellinen lahjani:



Kahvipaketti on kuin onnittelukortti!


Aamiaisen jälkeen oli aika pukea päivän pyöräilyvaate...


...ja lähteä Kuopuksen kanssa kävelylle. Lähistöllä koreilee tällaista taidetta:


Puron varrella



Lenkkikaverini


Järven rannalla




Pitkin polkuja


Tien laidassa


Ja melko paljon kukkia kaiken kukkuraksi!


Sitten alkoikin olla jo päiväkahvin aika:


http://www.paulig.fi/kahvijutut/onnea-aiti-t-paula





Pullakahvien aika!





Nyt on pakko paljastaa vielä jotain eiliseltä ostoskierrokselta. Seppälässä kysyin kassalla ostoksia maksaessani, että saako mitään alennuksia. Valitettavasti ei. 
"Mutta entäs kun rakastan äitiäni?"
"No siinä tapauksessa kyllä!" 
ja sain 10% alennusta. Olin saanut sähköpostiin viestin, jossa kerrottiin tuo "salainen koodi" ja hyvin toimi. Hauska!

Seppälä oli huomioinut äitejä myös näin:






Välillä tarvittiin myös ruokaa, Ukko jälleen asialla:


Ja Kuopuksen kakkutehtaassa syntyi toiveeni mukaan kääretorttu:




Iltakahvit sain nauttia perheen ja kääretortun kanssa



Tämä oli todellinen äidin päivä!

Ja ettei kuivin silmin päivästä selvittäisi, niin loppuun vielä Robinia:

Ihan helmi

Nään sun silmistä sä haluut kysyä,
Et miks mä olen taas nii levoton
Mutta mistä tietäisin, mitä sulle vastaisin,
Kaikki ajatukset levällään kun on

Vaikka voisit niin luulla,
En mä pahaa tarkoita,
Jos ovelta sut käsken häipymään
Vaikka koetat piilottaa, sun tunteet maskin taa,
Joskus kyyneleitä nielevän sun nään

Vaik en koskaan sanokaan,
Arvata sun pitäis vaan
Sä oot ihan helmi äiti kuitenkin
Vaik en koskaan sanokaan,
Mä sun neuvos talteen paan
Sä oot ihan helmi äiti kuitenkin

Nään sun silmistä, et aina ymmärrä
vaik kovasti sä tahdot yrittää
Silti älä huoli hei,
Mikään hukkaan mene ei
Sillä huolenpitos ihon alle jää

Vaik en koskaan sanokaan,
Arvata sun pitäis vaan
Sä oot ihan helmi äiti kuitenkin
Vaik en koskaan sanokaan,
Mä sun neuvos talteen paan
Sä oot ihan helmi äiti kuitenkin

Äiti, älä luovuta
Vaik on raskasta
Ja kapinoiden joskus luotas meen
Kyl sä varmaan tiedät sen,
Mikään paha oo mä en,
Vaikka monta hölmöilyä vielä teen

Vaik en koskaan sanokaan,
Arvata sun pitäis vaan
Sä oot ihan helmi äiti kuitenkin
Vaik en koskaan sanokaan,
Mä sun neuvos talteen paan
Sä oot ihan helmi äiti kuitenkin

Vaik en koskaan sanokaan,
Arvata sun pitäis vaan
Sä oot ihan helmi äiti kuitenkin
Vaik en koskaan sanokaan,
Mä sun neuvos talteen paan
Sä oot ihan helmi äiti kuitenkin



8 kommenttia:

  1. Ihana päivä! Ja kuten arvastit, loppuun asti postauksesi lukemisessa en päässyt kyynelehtimättä. Ensin olin lukenut oman esikoisen äitienpäiväpostauksen ja päässyt hyvään vetistelyn alkuun, joten samalla linjalla lueskelin Robinin laulunsanoja. Äitiys on <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihanuus, miten kauniisti Esikoisesi olo kirjoittanut -ihan helmi! Sniff...

      Poista
    2. Oliskohan niin, että välimatka kultaa muistoja... eikä äidin ärsyttävyys ole niin käsin kosketeltavissa kuin kotona majaillessa :D

      Poista
    3. Oli miten oli ja en usko ;)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Niin hauska. Ja sain Kuopuksenkin sanomaan kaipaamani sanat ;)

      Poista
  3. Ihana äitienpäivä teillä oli. Minä skippaan aina omalta osaltani. Mutta anoppi ja oma äiti kyllä muistetaan :)

    VastaaPoista