Powered By Blogger

maanantai 31. lokakuuta 2016

Elämäni ensimmäinen



Tässä jokin aika sitten postasin aiheesta: asia, jota en ole koskaan tehnyt. En ollut ikinä ennen lukenut englanninkielistä kirjaa kokonaan. Nyt olen :)

Turkin matkalta elokuussa ostin iki-ihanan Jojo Moyesin "Me before you". Aloitin lukemisen jo http://365kuppiakahvia.blogspot.fi/2016/08/never-have-i-ever.html eli kauan sitten, mutta englannin kielellä lukeminen eteni hitaasti. Mutta periksi en aikonut antaa. Tänään viimein sain kirjan luettua  :)



Olin jälleen taitellut kirjan kulmia kahvikohdista...


Vaikka kirjassa kuppi teetä tuntuu toimivan vaivaan kuin vaivaan, niin joskus herkutellaan myös kahvilla...







Neljä ja puolisataa sivua luettu, vielä muutama jäljellä...


"Kerro minulle jotain hyvää" on kirjan nimi suomennettuna


Ja tässä kohtaa kyynelet sumentavat näköä, mutta periksi en anna vieläkään. Enkä ainakaan nyt...



Toivottavasti kahvi on vahvaa ja croissantit tuoreita!


Done!


Nyt olen lukenut kokonainen englanninkielisen kirjan. Ja juonut yhden hyvän kupin kahvia :)

 

8 kommenttia:

  1. Onnittelut!
    Olen lukenut elämäni ensimmäisen kokonaisen englanninkielisen kirjan Saksassa ollessani. Au pair-perheeni kirjahyllystä löytyi massiivisen kokoinen "Roots" ja sen kahlasin läpi varmaan senkin takia, että yo-kirjoitusten jälkeisinä vuosina englanti oli vielä aika vahva kieleni. Perheen isä tosin vähän torui minua sanomalla, että miksi luen englanninkielistä kirjaa, kun minun pitäisi keskittyä saksankieleen. No, molemmat kuitenkin taisivat vahvistua tuona aikana.
    Nyt vieraskielisten kirjojen lukeminen on jäänyt kokonaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Menit sitten englanniksi lukemaan Saksassa ... ;)
      Mutta joo, kiitos, olin ahkera ja päättäväinen ja luin puoliääneen aina kymmenkunta sivua kerrallaan. Taitaa aikaa vierähtää ennen kuin seuraavan vieraskielisen kirjan otan luettavakseni.

      Poista
  2. Taisi siis olla hyvä kirja? Suosittelisitko?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirja on ihana! Ja suomeksi se oli niin paljon nopeampi lukea. Se oli joskus viime vuonna... Hyvä, hauska ja surullinen ja paljon muutakin.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kiitos, mutta pidetään nyt vaan se pipo päässä ettei korvat palellu ;)

      Poista
  4. Onneksi olkoon, minunkin pitäisi tehdä tuo sama. En vain saa tartuttua haasteeseen, sillä englanniksi lukeminen on niin paljon hitaampaan. Ehkä minäkin nyt vain yritän kun sinäkin olet sen tehnyt =D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja kannustan sua :) Hitaasti ja päättäväisesti, siinä reseptini!

      Poista